Тема трудової міграції населення та наслідків зовнішньої нелегальної трудової міграції для економіки міста та країни загалом є надзвичайно актуальною.

Важливо наголосити що існують випадки, коли тривалий час особа працює за кордоном, не сплачує жодних податків, проте, користується державною соціальною підтримкою, компенсаціями, отримує субсидію та інші державні соціальні виплати за кошти Державного бюджету України, який наповнюється з податків громадян, які офіційно працюють на теренах нашої держави.

Найперше це стосуються компенсаційних виплат на догляд за особою з інвалідністю І групи або престарілими старше 80 років. Громадяни оформляють згадану виплату, але догляд не здійснюють, оскільки, до прикладу, перебувають на заробітках за кордоном. Обов’язковими умовами одержання зазначених виплат є умова перебування згаданих осіб на території України, оскільки це є підставою здійснення фактичного догляду при одержанні компенсації та чинником, який визначає статус малозабезпеченої сім’ї.

Аналогічна умова присутня у механізмі призначення житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг. Зокрема, житлову субсидію не може бути призначено у разі, коли член домогосподарства або член сім’ї із складу домогосподарства перебуває неофіційно за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії. До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.

Також слід зазначити про допомогу малозабезпеченим сім’ям, яка надається сім’ям, які з поважних або незалежних від неї причин мають низькі доходи. Зазначене допомога призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім’ям, які постійно проживають на території України.

Варто знати, що якщо одержувач зазначених виплат і субсидій перебуває та працевлаштований за кордоном – вказані виплати припиняються та скасовуються.

Слід відмітити, що органами соціального захисту населення постійно проводиться перевірка щодо виїзду за кордон одержувачів допомог. Зокрема, здійснюються запити до державної прикордонної служби, здійснюються акти обстеження стосовно факту здійснення догляду тощо. Також інформація про неофіційне працевлаштування за кордоном є важливим фактором що призводить до поверненню одержаних коштів їх у добровільному або судовому порядку та подальше скеровування такої інформації до правоохоронних органів.

Поділитись: