В рамках урядового реформування механізмів надання житлової субсидії, з березня 2019 року одночасно діятимуть дві системи надання субсидій — готівкова і безготівкова. Готівка буде надходити на особистий рахунок одержувача субсидії. Управління соціального захисту Львівської міської ради роз’яснює ці зміни у наданні житлових субсидій, які вніс Кабінет Міністрів України. Станом на 1 лютого у Львові субсидію отримують 53,5 тисяч сімей, а це 21,5% від загальної кількості сімей міста.

«Відтепер будуть паралельно діяти дві системи надання субсидій. Тобто ті мешканці, які звернулися після 1 січня 2019 року за отриманням субсидії, будуть отримувати кошти на рахунок „Ощадбанку“, і банк автоматично зараховуватиме ці кошти на рахунки надавачів послуг, і відшкодовуватиме заборгованість за комунальні послуги. А ті мешканці, які отримували субсидії впродовж опалювального періоду, — тобто звернулися ще у 2018 році, отримують вже в березні за лютий субсидію у вигляді грошових коштів. Для пенсіонерів ці кошти будуть приходити разом з пенсією — чи на рахунки в банку, чи на поштове відділення. Для усіх інших одержувачів субсидії — кошти будуть перераховані на їхні рахунки в „Ощадбанку“, або ж за системою „Швидка копійка“, коли можна буде прийти зі своїми документами і зняти гроші, які держава дає на субсидію», — пояснив начальник управління соціального захисту ЛМР Ігор Кобрин.

З його слів, це стимулюватиме людей більше економити. Адже тепер, якщо заборгованість за комунальні послуги є більше 1 місяця, то втрачається право на отримання субсидії. Водночас, прогнозує він, можуть бути ризики несвоєчасної сплати за компослуги. «В нас більшість отримувачів субсидії є люди похилого віку, особи з інвалідністю, тобто непрацездатні особи. І людна може й хотіла, але не встигла оплатити комунальні послуги і, відповідно, заборгованість буде наростати. Також важливо й те, що якщо хтось з отримувачів субсидії протягом 3-х місяців не знімає свої кошти, то вони повертаються у бюджет», — акцентує Ігор Кобрин.

Так, в рамках урядового реформування надання житлової субсидії у готівковій формі, прийнято: постанову Кабінету Міністрів України 27.12.2018 № 1176 «Деякі питання надання житлових субсидій населенню у грошовій формі» (зміни щодо призначення субсидії застосовуються з 1 січня 2019 року) (надалі — Постанова № 1176), та постанову Кабінету Міністрів України від 06.02.2019 № 62 «Про внесення змін до деяких постанов» (застосовується з 1 лютого 2019 року) (надалі — Постанова № 62).

Постановою № 1176 передбачено, що з 1 січня 2019 року в грошовій формі надаватимуть субсидії тим домогосподарствам, які вперше звернуться за її отриманням. Адміністрування цього механізму здійснюватиме АТ «Ощадбанк». На кожну заяву про призначення житлової субсидії (подану з січня до квітня 2019 року до органу соціального захисту для надання субсидії з відповідного місяця 2019 року) в «Ощадбанку» відкривається обліковий запис одержувача субсидії (рахунок). Структурні підрозділи з питань соціального захисту формують та передають щомісяця Мінсоцполітики реєстри нарахованих субсидій за попередній місяць, які Мінсоцполітики після перевірки подає до 5 числа АТ «Ощадбанк». АТ «Ощадбанк» здійснює переказ коштів на рахунки виконавців житлово-комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між АТ «Ощадбанк» (його установами) та управителями, об’єднаннями, виконавцями комунальних послуг.

Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності:

— постачання теплової енергії,

— постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення,

— постачання гарячої води,

— централізоване водопостачання, централізоване водовідведення,

— постачання та розподіл електричної енергії,

— постачання та розподіл природного газу,

— поводження з побутовими відходами,

— послуги з управління багатоквартирним будинком,

— внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами.

Постановою № 62 передбачена виплата субсидії у готівковій формі (грошовими коштами) громадянам, які звернулися за призначенням житлової субсидії до 31 грудня 2018 року, а також тим, що звернулися після 1 січня 2019 року, але житлова субсидія їм призначена з 2018 року, починаючи з субсидії, нарахованої за лютий 2019 року.

Виплата житлових субсидій у готівковій формі здійснюється:

— особам, які одержують пенсії, — на пенсійні рахунки в уповноважених банках або через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта», де особа одержує пенсію;

— особам, які не одержують пенсії, — через АТ «Ощадбанк» шляхом перерахування коштів для здійснення грошових переказів через платіжну систему «Система термінових переказів «Швидка копійка» або шляхом зарахування на поточні рахунки, відкриті в АТ «Ощадбанк».

Таким чином, домогосподарство отримає субсидію готівкою, та має самостійно розрахуватися за спожиті житлово-комунальні послуги (газ, тепло, воду, електроенергію, утримання житла), а кошти, які залишаться після оплати послуг, може використати на свій розсуд.

Отже, з 1 лютого 2019 року будуть паралельно працювати дві системи:

— субсидії, призначені з січня 2019 року фінансуватимуться за системою монетизації відповідно до Постанови № 1176;

— нараховані субсидії за лютий 2019 року громадянам, які звернулися за призначенням житлової субсидії до 31 грудня 2018 року, а також тим, що звернулися після 1 січня 2019 року, але житлова субсидія їм призначена з 2018 року, будуть виплачені у готівковій формі у березні 2019 року (аналогічно нарахована субсидія за березень буде виплачена у квітні).

ВАЖЛИВО!

Щороку у травні відбувається процес перепризначення субсидій на новий рік. Тому усім отримувачам субсидій потрібно обов’язково подати Заяву і Декларацію про доходи в управління соціального захисту населення.

Громадянин, якому призначено житлову субсидію, зобов’язаний протягом 30 календарних днів проінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про обставини для перерахунку призначеної житлової субсидії, зокрема:

— зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) членів домогосподарства (орендар, внутрішньо переміщена особа — членів домогосподарства, які фактично проживають в житловому приміщенні (будинку), їх соціального статусу;

— зміни у складі сім’ї члена домогосподарства;

— зміну переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання;

— зміну переліку витрат на управління багатоквартирним будинком;

— зміну управителя, виконавця комунальних послуг, створення об’єднання;

настання умов, зазначених у підпунктах 2 і 4 пункту 6 цього Положення, а саме: особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення субсидії, і в цьому періоді: за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або нарахований середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи; та/або ними або за них не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом 3-х місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення субсидії.

У разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) у житловому приміщенні (будинку) осіб, складу сім’ї члена домогосподарства подаються нові заява та декларація.

За отриманням інформації щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати), одержувачі житлової субсидії звертаються до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг.

За отриманням інформації щодо операцій, здійснених за обліковим записом одержувача житлової субсидії щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, одержувачі субсидії звертаються до АТ «Ощадбанк». Інформація надається в порядку, визначеному АТ «Ощадбанк».

За отриманням інформації щодо будь-яких питань, пов’язаних з призначенням житлової субсидії, одержувачі звертаються до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.

Контакти відділів соціального захисту районів Львова:

Галицький:

тел.: 261−44−50

Личаківський:

тел.: 254−62−89

Залізничний:

тел.: 295−82−28

Франківський:

тел.: 237−50−81

Шевченківський:

тел.: 252−28−40

Сихівський:

тел.: 254−64−80

Прийом громадян у «Єдиних приймальнях» районних відділів соціального захисту проводиться: понеділок — з 13 до 19 год.; вівторок-четвер — з 08 до 19 год. Записатись на прийом в «Єдину приймальню» в режимі он-лайн та дізнатись більше про різні види допомог, можна на сайті «Львів соціальний»: https://social.lviv.ua .

Поділитись: